Total Pageviews

Monday 14 November 2011

Sesi Latihan Anak Didik Ku ( Permainan Alatan Muzik & Gerakan )



 
   Lagu Tarian Inang/ Tahun 2 

 Refleksi : Ketika latihan nyanyian ini dijalankan, saya menghadapi sedikit masalah di mana murid-murid sukar melakukan aktiviti nyanyian dan gerakan dalam masa yang sama. Tindakan susulan yang saya lakukan hanyalah melakukan sesi latihan berulang kali bersama murid, dan saya menjanjikan hadiah  kepada murid yang paling aktif dan cepat faham.



  
Gerakan & Permainan Alat perkusi - Tahun 3

Refleksi : Untuk sesi latihan gerakan & permainan, murid-murid kelas  ini mudah faham dan mereka cepat menguasai apa yang saya ajar, malahan mereka berani mencuba apa sahaja gerakan sendiri. Masalah yang saya hadapi cuma murid saya yang 5 orang ini hiper-aktif sikit. . :-) 
 




Permainan Melodian - Tahun 5

Refleksi : Bagi latihan bermain melodian, murid-murid tahun 5 cepat menguasai not-not untuk lagu ini, iaitu "ibu pertiwiku" dan "negaraku" dan mereka dapat menghafal dengan mudah. Cuma masalah yang saya hadapi adalah penjarian untuk melodian.Mereka lebih suka bermain mengikut gerak tari jari ikut hati sendiri tanpa memandang nota yang telah saya bagi Tindakan yang saya ambil adalah mengadakan latihan berulang kali.

4 comments: