Total Pageviews

Tuesday 15 November 2011

Refleksi Pengajaran - Gerakan dan Nyanyian

Assalammualaikum rakan-rakan seperjuangan..

Di sini, saya berminat untuk kongsi sedikit pengalaman semasa membuat latihan bersama murid-murid di sekolah hari ini. Bagi latihan nyanyian dan gerakan murid tahun 2. Hari ini aktiviti mereka 9 orang itu hanya membuat gerakan sambil menyanyi sahaja. Jika kalian sudah melihat video yang saya uplod di sini, memang masih kucar-kacir, malahan gerakan mereka juga masih tidak sama.  Jika ada di kalangan rakan blog saya di sini telah menonton klip persembahan anak didik saya untuk lagu "Tarian Inang", tolong lah bagi komen, dan jika ada idea, bagilah cadangan kepada saya untuk memperbaiki kelemahan yang ada.Namun setelah di atur dan dibimbing lagi hari ini, alhamdulillah, ada juga perubahannya, namun saya mohon maaf kerana belum uplod gerakan terkini mereka. Tunggu....... ^_^

Gambar contoh

( Refleksi pengajaran gerakan & nyanyian )
--> di sini adalah contoh ketika latihan solfa yang dilakukan oleh murid-murid saya.Tujuan latihan ini adalah untuk aktiviti memanaskan suara bagi mengelakkan suara mereka ' terkehel' ketika menyanyi.

--> Untuk lagu "Tarian Inang", murid-murid saya cuma bermasalah ketika hendak bermain alat muzik sambil menyanyi sahaja kerana ini adalah pendedahan pertama buat mereka iaitu menyanyi, bermain alat muzik sambil melakukan sedikit gerakan.

No comments:

Post a Comment